Friday 7 November 2008

ActionScripting

For at gøre spillet interaktivt i Flash skal det kodes i Flash's programmeringssprog kaldet ActionScript. Uden dette ville spillet kun fungere som animation.

Da der var flere ting i vores idé, hvor vi lige skulle finde ud af, hvordan det skulle programmeres, har vi måtte foretage nogle kodetests, hvor vi har testet forskellige teknikker, gjort dem dynamiske og gjort koden så kort som muligt.

F.eks. blev vores loadfunktion:

onClipEvent (enterFrame) {
var iBytesLoaded = _root.getBytesLoaded();
 var iBytesTotal = _root.getBytesTotal();

var iPercent = (iBytesLoaded * 100) / iBytesTotal;

var iNewHeight = (iPercent * _root.forecolor._height) / 100 - 1;

_root.backcolor._y -= iNewHeight - _root.backcolor._height;
_root.backcolor._height = iNewHeight;
}
Denne bruges til at vise load i nogle modellers silhuetter, sådan at nu mere, der loades, nu højere er farven i silhuetterne.

En anden ting, som vi har eksperimenteret med, er påklædningsfunktionen, som kan ses i skitseform herunder:







No comments: